Imate li neko mjesto posvećeno gay populaciji? Imate li programe za njih? Zašto nemate? To su samo neka od pitanja koje potencijalni britanski turisti postavljaju na hrvatskom štandu na londonskom World Travel Marketu. Pitanja pokazuju da unatoč dobroj sezoni ima dosta prostora da se specijalnim programima privuku dodatni britanski gosti. Na londonskom turističkom sajmu glavnu riječ vode Dubrovnik i Dubrovčani koji nakon dugo vremena pokušavaju sezonu proširiti i na zimu i za to im svakako treba dati punu podršku. Londonski autobusi ukrašeni su reklamama hrvatskoga grada s porukom da je Dubrovnik grad za sva godišnja doba. Doznajemo da će tijekom zime biti otvoreno 13 dubrovačkih hotela. Većina njih očekuje uspjeh, ali gotovo su svi svjesni da bi prva godina mogla biti najteža, tj. da bi se uspjeh toga teškog pothvata mogao osjetiti tek za dvije-tri sezone...
Imate li neko mjesto posvećeno gay populaciji? Imate li programe za njih? Zašto nemate? To su samo neka od pitanja koje potencijalni britanski turisti postavljaju na hrvatskom štandu na londonskom World Travel Marketu. Pitanja pokazuju da unatoč dobroj sezoni ima dosta prostora da se specijalnim programima privuku dodatni britanski gosti.
Na londonskom turističkom sajmu glavnu riječ vode Dubrovnik i Dubrovčani koji nakon dugo vremena pokušavaju sezonu proširiti i na zimu i za to im svakako treba dati punu podršku. Londonski autobusi ukrašeni su reklamama hrvatskoga grada s porukom da je Dubrovnik grad za sva godišnja doba.
Doznajemo da će tijekom zime biti otvoreno 13 dubrovačkih hotela. Većina njih očekuje uspjeh, ali gotovo su svi svjesni da bi prva godina mogla biti najteža, tj. da bi se uspjeh toga teškog pothvata mogao osjetiti tek za dvije-tri sezone.
Dubrovnik, dakle, kreće u ono o čemu svi sanjamo - u cjelogodišnju sezonu.
Direktorica prodaje elitnog cavtatskog hotela Croatie, Marija Šebalj, iako njezin hotel neće raditi tijekom zime, kaže da je riječ o pothvatu vrijednom pažnje.
»To je prvi put da se takvo što radi i važno je da i zimi bude letova prema Dubrovniku, naravno i iz Velike Britanije. Britanci su i nama, Croatiji, najvažnije, najbrojnije i vrlo stabilno tržište. U sezoni koja je iza nas imali smo rast, iako ne spektakularan, ali već ugovaramo kapacitete za sljedeću godinu i vrlo smo zadovoljni«, rekla nam je Marija Šebalj.
Britanci su jedni od najvažnijih gostiju na krajnjem jugu Hrvatske, pogotovo u Dubrovniku i logično je da je Grad promidžbom snažno napao baš London. Istina, posljednjih godina turisti s Otoka sve češće otkrivaju i ostatak Dalmacije pa Zadar stalno bilježi snažan rast njihovih dolazaka.
Potpuno drukčiju priču ponudio nam je Darko Ivić, direktor prodaje porečke Plave lagune. Kod njih Britanci ostvare tek tri posto noćenja, gotovo zanemariv broj.
»Britanci ne idu u Istru, mi smo ih izgubili tijekom rata. Pretpostavljam da su nas zamijenili s Turskom, možda i Bugarskom. Više ih ne uspijevamo dobiti, mlađe generacije Britanaca nas ne poznaju. Ako nas poneki britanski turoperator i prodaje, guraju se samo neka mjesta – poput Poreča ili Rovinja, a ne reklamira se cijela destinacija. Ne znam kako to popraviti, činjenica je da Britanci u Hrvatsku danas dolaze gotovo isključivo zbog Dubrovnika. Očekujem, međutim, da im cijela Hrvatska postane značajna i vrijedna pažnje«, rekao nam je Darko Ivić.
Tijekom WTM-a, navela je Fiona Jeffery, direktorica sajma, očekuje se dolazak 200 ministara turizma koji će raspravljati i o putovima kojima usmjeravati turizam u nesigurnim vremenima.
Tehnologija i online putovanja, što je također znakovito i pokazuje budućnost turizma, zauzele su 40 posto više sajamskog prostora nego lani.
Golemi prostor zakupila je Turska kojoj su Britanci također važno tržište.
Na sajmu se, uz ostalo, čulo i kako se Moskva priprema da do 2016. godišnje primi 7,3 milijuna turista, pa će i broj hotelskih soba povećati sa 33.900 na 44.400. Cijela Hrvatska pak godišnje ugosti nešto više od 11 milijuna posjetitelja.
Veliki optimizam vezan uz turističku budućnost svoje zemlje pokazuje i Mounir Fakhry AbdelNour, novi egipatski ministar turizma.
Nama se ipak čini da se Hrvatskoj, i zbog Egipta i zbog Tunisa pa i zbog Grčke koja je ovdje također zakupila veliki prostor, otvara sjajna prilika za dulje sezone. Dubrovnik otvara put na kojem ne smije ostati sam.
RIFAI DAO IZJAVU CNN-U ISPRED HRVATSKOGA ŠTANDA
Taleb Rifai, prvi čovjek Svjetske turističke organizacije, dokazani prijatelj Hrvatske i našeg ministra Damira Bajsa, dao je izjavu CNN-u ispred našeg izložbenog prostora. Novi hrvatski štand prate uglavnom vrlo pozitivne reakcije poslovne publike.
ŠTO VOLE, A ŠTO NAM ZAMJERAJU
Britanci cijene u Hrvatskoj gostoljubivost domaćina i kvalitetu usluge, kao i široku ponudu privatnog smještaja te shodno tomu solidnu politiku cijena. Priznaju nam i ljepotu prirode, očuvanost okoliša. Hrvatsku vide kao idealno odredište za otkrivanje mjesta, gradova, ljudi i običaja i vrlo su zadovoljni gastroponudom. Zbog svega toga u Velikoj Britaniji naša zemlja uživa pozitivan publicitet.
S druge strane, prvo će se požaliti na slabu prometnu povezanost unutar Hrvatske, pogotovo na katastrofalne brodske veze među otocima. To nam, doduše, godinama mnogi zamjeraju, no i dalje se s tim u vezi ništa ne poduzima. Smeta im i neodgovarajući željeznički prijevoz koji je u Velikoj Britaniji vrlo razvijen. Uostalom, željeznica je tamo uobičajeno prijevozno sredstvo. U istraživanjima o doživljaju u Hrvatskoj spomenut će i nedostatak pješčanih plaža.
Nove britanske putnike privući ćemo obogaćivanjem segmenata specijalnih interesa, poput eno-gastroturizma, biciklističkih i šetačkih tura, agroturizma, programa za gay populaciju..., turizma doživljaja, i to uglavnom izvan glavne sezone.